Az OBH közleménye hangsúlyozta, hogy a gördülékeny és gyors ügyintézés érdekében a kérelmeket lehetőség szerint elektronikus úton (ügyfélkapun keresztül) érdemes megküldeni a részére. Az e-mailben beérkező kérelmeket az OBH-nak nem áll módjában teljesíteni.
Az igazolást az OBH elektronikus aláírással ellátva adja ki a beküldőnek. Az elektronikus aláírás a kézzel írott aláírással egyenértékű, bizonyító erejű dokumentum – írták.
Emlékeztettek: a járványügyi helyzetre tekintettel a személyes ügyfélszolgálat továbbra is szünetel.
A kérelem postai úton történő előterjesztése esetén a teljesítés határideje várhatóan meghaladja az elektronikus ügyintézési határidőt.
Az adatigényléshez szükséges nyomtatványok itt érhetőek el.
További hasznos tudnivalóval kapcsolatban az alábbi internetes oldalon tájékozódhat.
Kérdés, illetve probléma esetén további tájékoztatás a nyilvantartasok@obh.birosag.hu email címen kérhető.