A bírósági kezelőirodákon a személyes ügyfélfogadás szünetel, tájékoztatást távközlési eszközön vagy elektronikus úton lehet kérni.
Ügyintézés elsősorban elektronikus úton javasolt, a papíralapú beadványok beküldhetők postán vagy a bejáratoknál elhelyezett gyűjtőládákba dobható be.
Az elektronikus úton történő ügyintézés előfeltétele az ún. ügyfélkapu / cégkapu / hivatali kapu megléte, amelyről bővebb tájékoztatást a www.magyarorszag.hu oldalon érhető el.
Az elektronikus ügyintézési lehetőségekről az elmúlt hetekben lényeges információt tartalmazó tájékoztatók készültek az ügyfelek részére az alábbi témákban:
- Online bírósági ügyintézés lehetőségei a rendkívüli ítélkezési szünetben: https://birosag.hu/hirek/kateg... is elérhető mostantól az E-cég betekintő felület: https://birosag.hu/hirek/kateg... beszámolók feldolgozása: https://birosag.hu/hirek/kateg... nyilvántartásával kapcsolatos rendkívüli figyelemfelhívás: https://birosag.hu/hirek/kategoria/ugyfeleknek/gondnokoltak-rendkivuli-figyelemfelhivas
- Tájékoztató civil és egyéb cégeknek nem minősülő szervezetek elektronikus ügyintézési lehetőségeiről: https://birosag.hu/hirek/kategoria/ugyfeleknek/gondnokoltak-rendkivuli-figyelemfelhivas
Az Országos Bírósági Hivatal továbbra is folyamatosan tájékoztat a bíróságok központi internetes oldalán: www.birosag.hu.