A nemzetközi ügyvédi iroda elsősorban a vállalati kommunikáció
lehetséges ellentmondásaira hívta föl a figyelmet az MTI-hez
eljuttatott közleményében.
Jelezték: bár precedens még nem nagyon akad, a fogyasztók
megtévesztésének minősülhet, ha a környezettudatosságukat
megalapozatlanul emelik ki a vállalatok. A jelenség nem új,
évtizedekkel ezelőtt is volt rá példa, hogy hamisan mutatták
magukat zöldebbnek a valóságosnál. A környezettudatosság azóta
még inkább felértékelődött, így a versenyhivatalok szintén
jobban figyelnek a megtévesztő állításokra - hangsúlyozták.
Hozzátették, hogy a környezetvédelmi megfontolások ugyanakkor a
versenykorlátozó együttműködéseknek is kedvezhetnek. A
hatóságok fontosabbnak értékelhetik a versenyszempontoknál a
fenntarthatósági előnyöket. Új termék fejlesztése vagy cégek
egyesülése esetén egyaránt előfordulhat ilyen - jegyezték meg.
Baker McKenzie szakértői szerint érdemes alaposan mérlegelni a
lehetséges következményeket. A környezetvédelmi haszon sokszor
nehezen bizonyítható, és a környezetvédelmi célokkal indokolt
visszaélések nem mentesülnek automatikusan a versenyjogi
következmények alól. Óvatosságra intenek a vállalati
kommunikációban is. A cégeknek tartózkodniuk kell mind a túl
hangzatos, mind a túl általános kijelentésektől, a
fenntarthatóságot pedig csak megalapozottan szabad hirdetniük,
ezzel jelentős büntetéseket kerülhetnek el - olvasható a
közleményben.