Az igazság ezzel szemben az – írta közleményében a hatóság
-, hogy a Kbt., valamint a hivatkozott módosító törvény nem
erről, hanem ennek éppen az ellenkezőjéről rendelkezik. A
közbeszerzési törvény hatályos rendelkezései ugyanis az
ajánlatkérői minőség vizsgálata során ezekre az alapítványokra
vonatkozóan is az általános – minden szervezetre irányadó –
szabályok alkalmazását írják elő.
Az általános szabályok alapján pedig a vagyonkezelő alapítványok
és az általuk fenntartott felsőoktatási intézmények közjogi
szervezetként ajánlatkérőknek minősülhetnek, a közjogi
szervezetek pedig nemcsak az uniós forrásból finanszírozott,
hanem valamennyi beszerzésük tekintetében közbeszerzési eljárás
lefolytatására kötelezettek. Ennek hiányában az érintett
alapítványok és felsőoktatási intézmények – támogatásból
megvalósuló beszerzések esetén – a támogatás okán is
ajánlatkérő szervezeteknek minősülhetnek.
A fentiek tekintetében a Közbeszerzési Hatóság részletes magyarázatot adott az Európai Bizottság képviselőinek a jogállamisági jelentés előkészítése során, de ezt az Európai Bizottság figyelmen kívül hagyta.