A NAV, feladat- és hatásköréből
adódóan számos ügytípushoz kapcsolódóan, sokféle iratot küld
ügyfeleinek. Azért, hogy a küldeményeket a címzettek gyorsan,
már a címük alapján átláthassák, katalogizálhassák, 2019.
január 1. óta a NAV ügyféli tárhelyre kihelyezett elektronikus
küldeményei megnevezésükben az ügyfél adóazonosító száma
mellett tartalmazzák az iratra vonatkozó főbb információkat,
amelyek alapján könnyebb eligazodni a küldemények között.
Rendszerezést segítő információként jelenik meg a dokumentum típusa és leírása.
A dokumentum típusa az első sorban jelenik meg, és azt jelzi, hogy az adott irat milyen ügycsoporthoz (például bevallás, ellenőrzés, végrehajtás stb.) kapcsolódik. A dokumentum-leírás a második sor összefoglaló neve, itt található az adózó adóazonosító száma és az irat típusa.
Az ügykatalógus a dokumentum típusa mezőben szereplő bejegyzések katalógusa.
Az ügykatalógusban feltüntetett dokumentumtípusok alapján a cégkapu tárhelyre érkező küldemények címkézhetőek, vagyis megfelelő beállításokkal az ügyfelek a küldeményeket azok megnyitása, letöltése nélkül kategorizálhatják, és ügyelosztási szabályokat rendelhetnek az egyes címkékhez.
A cégkapu tárhelyen elvégezhető címkézési szabályokról bővebb információ ide kattintva található.