
A közlemény szerint a jogpontok hálózata havi mintegy tízezer
megkeresést kap, az utóbbi időszakban egyre többeknek segít.
A projekttel olyan országos egyeztetési, békéltetési,
közvetítői, tanácsadási és döntőbírói szolgáltatási
hálózat jön létre, amely a kollektív szintű munkaügyi jogviták
rendezésében és megelőzésében is közreműködik. Az ügyfelek
az eddigi jogesetek 60 százalékában munkajogi, 20 százalékában
társadalombiztosítási, 15 százalékában vállalkozási és
cégjogi kérdéssel, 5 százalékában adójoggal kapcsolatban
fordultak a munkavállalói és munkáltatói érdekképviseleti
szervezetek által működtetett jogsegélyszolgálathoz -
ismertették.
Hozzátették: a statisztikák szerint az esetek döntő többségében
személyre szabott vagy tájékoztató jellegű tanácsadást
igényeltek.
A jogsegély lehetőségével leggyakrabban a 30-40 év közöttiek
élnek, és a középfokú végzettséggel rendelkezők a
legaktívabbak. A legtöbbször a munkaviszony megszűnésével,
létesítésével, társadalombiztosítási jogosultsággal vagy
munkaszerződéssel kapcsolatos szabályokkal, kötelezettségekkel
összefüggő esetekben fordulnak a Jogpont hálózathoz - írták.
Tudatták azt is: 2021 márciusáig 63 vitarendezési kérelmet
nyújtottak be, ezek fele szakszervezettől vagy szakszervezeti
szövetségtől, 43 százaléka munkáltatótól vagy munkáltatói
érdekképviselettől érkezett. 57 esetben tanácsadást igényeltek
a kérelmezők, etikai bizottság bevonására eddig nem volt
szükség.
A 2021 végéig tartó, "Jogszerű foglalkoztatást célzó szolgáltatásnyújtás támogatása" nevű projekttel kapcsolatos további információk és elérhetőségek a www.jogpontok.hu honlapon találhatók - olvasható a közleményben.