
Nem mindennapi állásajánlatot tett közzé nemrégiben a NAV –
számolt be a Magyar Nemzet. Mint írták: a hatóság kommunikációs
munkakörre keres embert, azonban egészen sajátos jellemzők
kellenek ahhoz, hogy valaki rátermettnek mondhassa magát. Az talán
még nem különösebben meglepő, hogy a jelentkezők közül csak
az kaphatja meg az állást, akinek jó a lényeglátó képessége,
tud rendszerben gondolkodni és tisztában van a helyesírási
szabályokkal, miközben precíz és kreatív. Az ugyanakkor már
különlegesnek nevezhető, hogy egyebek mellett elvárás a
kimagasló íráskészség, előnyt jelent a szövegírói, a lektori
gyakorlat, és szükség van fejlett humorérzékre is.
Az adóhivatal az utóbbi időben nagy hangsúlyt fektetett a
közérthetőségre, vagyis arra, hogy a hatósági határozatokat,
tájékoztatókat minden adózó könnyen megérthesse – mondta a
lapnak Kis Péter András, a szervezet szóvivője. A két évvel
ezelőtt indult programban – merthogy úgynevezett közérthetőségi
program fut a szervezetben – tízezernél is több oldal, adózóknak
szóló levelet, tájékoztatót, nyomtatványt, információs
füzetet és kitöltési útmutatót egyszerűsítettek.
Az új kollégának ebbe a munkába kell bekapcsolódnia, s a
különféle hivatalos fordulatokkal és szakmai kifejezésekkel teli
szövegből kell mindenki számára könnyen megérthető közléseket
készítenie – magyarázta a szóvivő.
A NAV-nál abban bíznak, hogy olyanok jelentkeznek majd, akiket
foglalkoztat a nyelvészet, jártasak a kommunikáció területén,
és egyfajta hivatásként tekintenek az állami működés
jobbítására. Kis Péter András hozzátette: a hatósági
nyelvezet egyszerűsítése, közérthetővé tétele más
országokban is fontos kérdés, így valóságos szakirodalma van a
témakörnek. Az érdeklődőknek nem árt sietniük, az
álláspályázat leadási határideje október 22-én, vagyis holnap
lejár. A fizetséget a köztisztviselői és az adóhivatalról
szóló törvény alapján határozzák meg.