A keresetkimutatáshoz csupán Ügyfélkapu-regisztrációra – vagy e-személyi igazolványra, esetleg telefonos azonosítóra – van szükség. A szolgáltatás a NAV eBEV Portálján érhető el.
A keresetkimutatásban egy év, a lekérdezést megelőző második hónap utolsó napjáig terjedő 12 hónap adatai szerepelnek, vagyis egy 2020. május hónapban indított lekérdezés 2019. április 1. – 2020. március 31. napja közötti időszakra vonatkozik.
Mivel a keresetkimutatás a munkáltatók, kifizetők által havonta NAV-hoz lejelentett adatok alapján készül, a szolgáltatást csak azok tudják igénybe venni, akikről a munkáltatójuk az adott időszakban nyújtott be a NAV-hoz adó- és járulékbevallást.
A NAV a keresetkimutatást elektronikusan, a központi hitelinformációs rendszert kezelő pénzügyi vállalkozáson keresztül továbbítja a kérelmező magánszemély által kijelölt hitelnyújtónak. Az elektronikus keresetkimutatás csak a rendszerhez csatlakozó hitelnyújtóknak továbbítható – ezek aktuálisan kiválaszthatók a program listájából. Jelenleg választható, szolgáltatáshoz csatlakozott hitelnyújtók:
- CIB Bank Zrt.
- COFIDIS Magyarországi Fióktelep
- K&H Bank Zrt.
- Korona Közraktár Zrt.
- MKB-Euroleasing Autólízing Szolgáltató Zrt.
- OBERBANK AG Magyarországi Fióktelep
- OTP Bank Nyrt.
- Ober Pénzügyi Lízing Zrt.
- Raiffeisen Bank Zrt.
- Unicredit Bank Hungary Zrt.
- Vár-Faktorház Pénzügyi Szolgáltató Zrt.
(Az elektronikus keresetkimutatás jogszabályi hátterét az adózás rendjéről szóló 2017. évi CL. törvény 131. § (24) bekezdése és az adóigazgatási eljárás részletszabályairól szóló 465/2017. (XII.28.) Korm.rend. 24/A. §-a adja.)