Az útellenőrök rögzítik a közutakon a szükséges
beavatkozásokat, ott vannak a baleseti helyszíneknél, segítenek a
bajba jutott autósokon vagy állatokon, télen gyorskátyúzást
végeznek, továbbá táblák és egyéb úttartozékok soron kívüli
javításáról is gondoskodnak - írta az MTI-hez március 10-én eljuttatott közleményében a Magyar Közút Nonprofit Zrt.
A kezelői ellenőr hatósági jogkörben eljárva a túlsúlyos
és/vagy túlméretes tehergépjárművek ellenőrzését végzi a
mérőállomásokon, illetve mobil egységekkel. Ennek során a
közlekedés biztonságára veszélyt jelentő járművet
visszatarthatja a közlekedésbiztonsági kockázat elhárításáig.
Kitértek arra is, hogy 2019-ben készítettek egy belső, reprezentatív felmérést, amelyet 1480 szakember töltött ki. Eszerint a nyilatkozók 88 százalékát sértegették már, több mint 20 százalékát megdobálták autókból paradicsommal, sörös dobozzal vagy műanyag flakonnal. Továbbá minden harmadik közutast "ledudáltak" már munkavégzés közben - olvasható a közleményben.