A NAV IT helpdeszkje a következőt
írta:
"Ahhoz, hogy a beküldés befogadásra kerüljön a következőket kell tennie:
- - be kell jelentkeznie az Ügyfélkapun,
- - a bal oldali menüből válassza ki az "eBEV-szolgáltatás" menüpontot,
- - adja meg adóazonosító jelét (ezzel megtörténik az azonosítása a NAV részéről is),
- - küldje be a kérdéses NAVKPER nyomtatványt még egyszer."
Az ügyvéd hivatkozik a feladási igazolásra és a Pp. 394/H. § (3) bekezdésére, amely szerint a keresetlevelet - felfüggesztési kérelmestül - beadottnak kell tekinteni. Vitatja az újra beadást és azt is, hogy bármilyen újabb azonosítási kötelezettsége lenne. Hiszen:
- - személyét az ügyfélkapu (értsd: a Magyar Állam) is azonosította, ráadásul azon keresztül is leveleznek vele;
- - ő ügyvéd, ennek tényét közhiteles és elektronikusan is elérhető hatósági (BÜK) nyilvántartás is tanúsítja.
A NAV-nak nem elég jó a Magyar Állam személyazonosító rendszere? Az interoperabilitás világában kötelezhető bárki is, hogy az állam által nyilvántartott adatokat újból szolgáltassa? A NAV belső eljárásrendje felülírja a Pp.-t és a Ket.-et? A perlési jogosultság vizsgálata pedig mintha bírói és nem közigazgatási hatáskör lenne egyébként is...
Állam az államon kívül/belül. Körülbelül - jegyzi meg a BÜK elektronikus hírlevelének közleménye.