A szolgáltatás indulását beharangozó november 30-i budapesti
rendezvényen Ágostházy Szabolcs, a Miniszterelnökség európai
uniós fejlesztésekért felelős államtitkára mérföldkőnek
nevezte a projektet, amellyel az állam már nemcsak saját
adminisztratív eljárásaiban segít az embereknek, hanem a privát
szolgáltatók esetében is érdemi támogatást kíván nyújtani –
adta hírül az MTI.
Az európai uniós fejlesztésekért felelős államtitkár közölte,
a szolgáltatásnak köszönhetően januártól az adatváltozásokat
elég lesz egyszer bejelenteni a kormányhivatalnak, és az
állampolgárok felhatalmazása alapján a szerződött
szolgáltatónál elvégzik a munkát az emberek helyett.
Első ütemben magánszemélyeket támogatnak a szolgáltatással a
közmű- és a telekommunikációs szektor szereplőinek bevonásával
- mondta az államtitkár, aki megjegyezte, hogy évente mintegy 4
millió adatváltozással összefüggő ügyet intéznek a magyar
emberek.
Közölte, a következő ütemben a vállalkozásoknak és az egyéni
vállalkozóknak is biztosítani kívánják ezt a kényelmi
szolgáltatást. A szolgáltatókört is szélesítik a banki és a
biztosítói piac szereplőivel.
Ágostházy Szabolcs elmondta, ha megvalósul a teljes projekt, az
emberek évente 17,5 millió óra adminisztrációt spórolnak majd
meg. A szolgáltatók oldalán ez évente mintegy 12 millió munkaóra
megtakarítását jelenti majd, és ezzel jelentősen csökkennek a
költségeik.
A becsléseik szerint évente mintegy 140 milliárd forint
megtakarítást jelent majd a projekt elindítása - tette hozzá.
Ágostházy Szabolcs azt mondta, a projekt mintegy másfél milliárd
forint vissza nem térintendő európai uniós támogatásból
valósult meg, így ez már egy éven belül százszoros megtérülést
jelent.
Egy éven belül elérik a teljes szolgáltatói lefedettséget -
tette hozzá Ágostházy Szabolcs.
Wetzel Tamás, a Miniszterelnökség miniszteri biztosa arról
beszélt, hogy a szolgáltatás a kényelmi és nemzetbiztonsági
faktorokon túl nagyon komoly biztonsági és jogbiztonsági tényezőt
is jelent. Példaként említette, hogy ha esetleg elmarad az
átíratás, levelezésekkel, akár bírósági eljárásokkal is
számolni kell, ami mindenkinek kiadást és további ügyintézést
jelent.
Uzsák Katalin, a Miniszterelnökség területi közigazgatás
működtetéséért felelős helyettes államtitkár arról beszélt,
a szolgáltatás célja, hogy az ügyfél elégedettebb legyen, időt
spóroljanak meg neki. A szolgáltatást nem csak elektronikusan,
hanem a kormányablak ügyintézőinek segítségével is igénybe
vehetik majd az emberek - mondta.
Tarnai Richárd Pest megyei kormánymegbízott kiemelte: a kormány
egy évtizede igyekszik megtenni mindent annak érdekében, hogy
egyszerűbbek legyenek az emberek mindennapjai, és az
adatváltozás-kezelési szolgáltatás ehhez járul hozzá.
A közreadott sajtóanyag szerint az adatváltozás-kezelési
szolgáltatás név-, lakcím-, és elérhetőségi adatok változása,
okmánycserék, valamint például költözésből, bérbeadásból
adódó közműátírás esetén elektronikus adatközvetítő
szerepet tölt be a lakossági ügyfelek, valamint a piaci
szolgáltató között.
Januártól a magánszemélyek kezdeményezhetik, hogy az állami nyilvántartásokban tárolt adataik változása esetén értesítést kapjanak azok a közművek és cégek, amelyekkel szerződésük van. Az ügyfeleknek így nem szükséges adatváltozásaik bejelentését, továbbá a közműátírásokat személyesen megtenniük, hanem az e-bejelentő webes felületen, néhány gombnyomással vagy a kormányablakban nyújtott szolgáltatással végezhetik el az eddig időigényes feladatot - olvasható.