Manapság természetes az, hogy mindent az online térben intézünk:
videóchaten keresztül tartjuk a kapcsolatot a családunkkal, online
vagyunk jelen munkahelyi megbeszéléseken. 2021 februárjától
pedig már a közigazgatásban is lehetséges a videón keresztüli
azonosítás és ügyintézés – hívta fel a figyelmet a
magyarorszag.hu.
Az ügyintézési folyamatok során már megszokott, hogy
azonosítanunk kell magunkat. Míg a személyes ügyindítás során
valamely arcképes okmányunkat kell bemutatnunk, az online térben
több lehetőség is rendelkezésünkre áll az azonosításhoz: a
Központi Azonosítás Ügynök (KAÜ) lehetővé teszi a különböző
szolgáltatások elérését Ügyfélkapu, Telefonos azonosításhoz
szükséges kódok, valamint eSzemélyi segítségével.
Ezen azonosítási szolgáltatások köre bővült ki 2021
februárjában az Arcképes azonosítással, amelynek nagy előnye,
hogy a szolgáltatás eléréséhez szükséges regisztráció is az
online térben zajlik.
Az Arcképes azonosítás szolgáltatás mindössze egyszeri regisztrációt igényel, amely videokommunikáción keresztül, ügyintéző segítségével történik. A regisztrációt követően már nincs szükség további azonosító (felhasználónév, jelszó vagy PIN kód) megadására, a rendszer a legmodernebb technológia igénybevételével automatikusan, ügyintéző segítsége nélkül elvégzi az azonosítást. Az új azonosítási mód kényelmes, minden erre alkalmas technikai eszközön – legyen az asztali számítógép, laptop vagy okostelefon - egyszerű a használata.
A regisztráció során
- a rendszer ellenőrzi a szolgáltatás
használatához szükséges technikai feltételeket, mint például a
megfelelően működő kamera, valamint mikrofon és hangszóró,
-
ezt követően a felhasználónak egy személyazonosításra alkalmas
okmányáról (személyazonosító igazolvány, vezetői engedély,
útlevél) kell fényképet rögzíteni a rendszerben, amelyről a
rendszer leolvassa az okmány típusát és azonosítóját,
- ha sikeres a folyamat, az ügyfelet ügyintézőhöz irányítja a felület, aki véglegesíti a regisztrációt.
A későbbi bejelentkezések alkalmával már ügyintézői segítség
nélkül történik a belépés, illetve nemcsak a regisztrációkor
bemutatott okmánnyal, hanem bármely személyazonosításra alkalmas
okmánnyal megtehető a bejelentkezés.
Az arcképes azonosítás - az ismertető szerint - nagyon egyszerű és gyors bekapcsolódási
lehetőséget biztosít az elektronikus ügyintézésbe. Az új
azonosítási szolgáltatással igénybevehető ügyintézési
lehetőségek köre folyamatosan bővül, így a közeljövőben már
olyan ügyek is intézhetők lesznek online, amelyekhez eddig
elengedhetetlen volt a személyes megjelenés.
A szolgáltatás a magyarorszag.hu portálon keresztül, a „Bejelentkezés” gombra kattintva érhető el.
A regisztráció folyamatával kapcsolatban bővebb tájékoztatás
ide kattintva olvasható.