A keresetkimutatáshoz csupán Ügyfélkapu-regisztrációra – vagy e-személyi igazolványra, esetleg telefonos azonosítóra – van szükség – tájékoztatott közleményében a Nemzeti Adó- és Vámhivatal.

A szolgáltatás a NAV eBEV Portálján érhető el, a következő linken: https://www.nav.gov.hu/nav/ebev_portal. A belépést követően az elektronikus keresetkimutatás a Szolgáltatások / Keresetkimutatás lekérdezés menüből indítható.

A keresetkimutatásban egy év, a lekérdezést megelőző második hónap utolsó napjáig terjedő 12 hónap adatai szerepelnek, vagyis egy 2021. március hónapban indított lekérdezés 2020. február 1. – 2021. január 31. napja közötti időszakra vonatkozik.

Mivel a keresetkimutatás a munkáltatók, kifizetők által havonta NAV-hoz lejelentett adatok alapján készül, a szolgáltatást csak azok tudják igénybe venni, akikről a munkáltatójuk az adott időszakban nyújtott be a NAV-hoz adó- és járulékbevallást.

A NAV a keresetkimutatást elektronikusan, a központi hitelinformációs rendszert kezelő pénzügyi vállalkozáson keresztül továbbítja a kérelmező magánszemély által kijelölt hitelnyújtónak. Az elektronikus keresetkimutatás csak a rendszerhez csatlakozó hitelnyújtóknak továbbítható – ezek aktuálisan kiválaszthatók a program listájából. Jelenleg választható, szolgáltatáshoz csatlakozott hitelnyújtók:

  • CIB Bank Zrt.
  • COFIDIS Magyarországi Fióktelep
  • Erste Bank Hungary Zrt.
  • K&H Bank Zrt.
  • MagNet Magyar Közösségi Bank Zrt.
  • Magyar Cetelem Bank Zrt.
  • MKB-Euroleasing Autólízing Szolgáltató Zrt.
  • OBERBANK AG Magyarországi Fióktelep
  • OTP Bank Nyrt.
  • Raiffeisen Bank Zrt.
  • Sberbank Magyarország Zrt.
  • Sopron Bank Burgenland Zrt.
  • Unicredit Bank Hungary Zrt.
  • Vár-Faktorház Pénzügyi Szolgáltató Zrt.