A személygépjárművek esetében, gépjármű-kategóriától
függően 560-1210 forintot kell fizetni azokra a napokra, amelyeken
az autó nem rendelkezett érvényes kötelező
gépjármű-felelősségbiztosítási szerződéssel.
Autóbuszok esetében a fedezetlenségi díj a busz férőhelyszámától
függően 840-5210 forint, tehergépkocsik esetében pedig a 4260
forintot is elérheti naponta.
A biztosítók a szerződéskötéskor kötelesek meggyőződni
arról, hogy a szerződő eleget tett a korábbi biztosítási
időszakokban fennálló díjfizetési kötelezettségének. A
jogszabály nem ad lehetőséget a fedezetlenségi díj elengedésére,
így jelentős anyagi kockázatot vállalnak a kgfb-szerződéssel
nem rendelkezők - hangsúlyozta a Mabisz.
A szövetség ezért arra figyelmeztet: ha valakinek nem érkezik meg
a befizetésre szolgáló csekk, vagy valamilyen okból nem történik
meg a banki átutalás, illetve nem teljesül a csoportos beszedés,
időben vegye fel a kapcsolatot biztosítójával és jelezze a
problémát.
Nem mentesít a törvény szerinti biztosítási kötelezettség
alól, ha a jármű hosszabb ideig nincs használatban. Akik hosszabb
ideig nem használják járművüket és nem szeretnének erre az
időszakra biztosítási díjat fizetni, a forgalomból történő
ideiglenes kivonás lehetőségével élhetnek - jelezte a Mabisz.
A tavaly őszi adatok szerint az akkor 5,2 millió magyarországi
gépjármű közül több mint 89,5 ezer, mintegy 1,7 százalék nem
rendelkezett érvényes kgfb-szerződéssel. Ezek a tulajdonosok,
illetve üzembentartók nem csak a fedezetlenségi díj megfizetését
kockáztatják, ha balesetért felelősek, úgy az okozott, akár
több millió forintos kárt is meg kell téríteniük - írják a
közleményben.