Évek óta folyamatosan érkeznek a légi utasok jogait érintő
panaszok, megkeresések az Egyenlő Bánásmód Hatósághoz (EBH). E
panaszok jelentős része járattörléssel, késéssel, illetve az e
sérelmekért való kártérítési igénnyel kapcsolatos, amelyek
esetében az EBH-nak nincs hatásköre eljárni. Ezzel szemben
ugyanakkor a légi járműveken utazó fogyatékkal élő, illetve
csökkent mozgásképességű személyek panaszainak vizsgálatára
az EBH hatáskörrel rendelkezik.
Tekintettel a légi utasok jogaival, illetve azok érvényesítésével
kapcsolatos szabályozás összetettségére, valamint arra, hogy e
jogok érvényesítésével kapcsolatban az eljárási jogosultságok,
illetve hatáskörök több szerv, illetve hatóság – köztük az
EBH – között oszlanak meg, tájékoztató kiadvánnyal szeretnék
segíteni az érintettek eligazodását.
A kiadvány célja így elsősorban az, hogy az utazásuk során
valamilyen kellemetlenséget vagy sérelmet elszenvedő légi utasok
a lehető legkönnyebben eligazodjanak az őket megillető jogok és
jogorvoslati lehetőségek között és panaszukkal, esetleges
kártérítési vagy kártalanítási igényükkel a megfelelő
fórumhoz, illetve hatósághoz forduljanak.
A kiadványban ugyanakkor – az EBH hatásköréből következően –
elsősorban a csökkent mozgásképességű személyek (persons with
reduced mobility – PRM) jogaira koncentrálnak.
A kiadvány ide kattintva érhető el.
(Címfoto: illusztráció)