A NAV tájékoztatása szerint az ügyfélszolgálati statisztikái azt
mutatják, hogy az adózók egyre nagyobb számban kezdték el
használni a NAV elektronikus megoldásait. A hivatal munkatársai az
első hét hónapban csaknem négymillió adózóval léptek
kapcsolatba az ügyfélkapun keresztül, és egymilliónál is több
ügyfélnek segítettek telefonon vagy e-mailben.
Júliusig az ügyfélszolgálatokat, kirendeltségeket és
NAV-ablakokat személyesen felkeresők száma 1,6 millióról 950
ezerre csökkent. Ezzel párhuzamosan 700 ezerrel többen intézték
adóügyeiket az ügyfélkapun keresztül, mint az előző évben.
Több mint 863 ezerszer csörrent meg a 1819-es telefonszámon
ingyenesen hívható NAV Infóvonal, ahol adó- és vámügyeket
érintő kérdéseikre választ, egyes informatikai problémáikra
pedig megoldást kaphattak az érdeklődők. E-mailben a tavalyihoz
képest kétszer annyian, azaz több mint 50 ezren kértek segítséget
adózási ügyekben - írják a közleményben.
A NAV-nál már jó ideje szinte minden elektronikusan is intézhető,
ehhez a magánszemélyeknek mindössze KAÜ-azonosításra
(ügyfélkapus regisztráció, e-személyi igazolvány, telefonos
azonosítás) és KÜNY tárhelyre van szükségük. Az elektronikus
ügyintézés és kapcsolattartás amellett, hogy biztonságos,
jelentősen gyorsítja is a kommunikációt az ügyfél és a
hivatalok között - közölték.
Felhívták a figyelmet arra, hogy az ügyfélkapu mellett szintén kényelmes, gyors ügyintézési lehetőség az Ügyfél-tájékoztató és Ügyintéző Rendszer (06-80/20-21-22) használata. A telefonos ügyintézéshez mindössze egy előzetesen igényelt ügyfél-azonosítószám (PIN-kód) vagy részleges kódú telefonos azonosítás szükséges. További előnye, hogy így a NAV munkatársa közvetlenül segíthet az ügyfeleknek személyes találkozás nélkül is.