Az elkövető rejtett számról
telefonál és valamely mobiltelefon-szolgáltató
ügyfélszolgálatának nevében mutatkozik be, majd tájékoztatja
az ügyfelet, hogy nyilvántartásuk szerint egy ügyfélbiztonsági
kódot korábban nem sikerült elküldeniük és annak
megismétlésében az ügyfél segítségét kéri – írta a
Napi.hu a police.hu tájékoztatása alapján.
A hívó fél feltesz néhány kérdést (mint például az ügyfél elégedett-e a szolgáltatással, a készülék tud-e sms-t fogadni, illetve küldeni), majd ezt követően a hívás kihangosítását kéri, hogy segíteni tudjon az sms elküldésében és ezáltal a biztonsági kód megszerzésében. Ez a számsor jellemzően egy telefonszám és egy összeg, amely akár tizenötezer forint is lehet.
Ugyan a megadott telefonszám - ahova az sms küldését kérik - nem emelt díjas, az "ügyfél" az üzenet elküldésével másvalaki egyenlegét tölti fel.
A rendőrség felhívta a figyelmet, hogy a mobilszolgáltatók nem küldenek sms-ben biztonsági kódot, ezért mindig legyenek körültekintőek, ha valaki hasonló művelet elvégzését kéri. Ha a hívás gyanús, szakítsák meg a beszélgetést és forduljanak a szolgáltató hivatalos ügyfélszolgálatához vagy válasszák a személyes ügyintézés lehetőségét!