Jelentős
összegű bírságra számíthat
egy webáruház, amennyiben a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálata
megállapítja, hogy a webáruház továbbeladási
ármeghatározásai, algoritmus alapú ármeghatározásai, vagy a
terület alapú tartalomkorlátozó (geo-blocking) megállapodásai
a
versenyt
korlátozó megállapodások tilalmába
ütköznek
- hívja fel a figíelmet az
Ecovis
Hungary Legal.
A
Gazdasági Versenyhivatal ugyancsak fokozott figyelemmel fogja
vizsgálni az árdiszkrimináció problémáját is.
A
bírság azonban elkerülhető vagy csökkenthető, ha a vállalkozás
együttműködik a versenyhatósággal.
Nem lesz könnyű helyzetben az a versenyt korlátozó megállapodást kötő, online kereskedelmi vállalkozás sem, amely ellen versenyjogi pert indít a sérelmet szenvedett versenytárs. A bíróság ugyanis szélesebb körben kötelezheti a versenyt korlátozó céget a birtokában lévő bizonyítékok kiadására: a károsultnak már nem kell pontosan megneveznie a szükséges iratokat, elegendő lesz azok típusát, kategóriáját megjelölnie.
Egy jól működő, a jogszabályi megfelelést ellenőrző vállalati monitoring program kialakításával és rendszeres alkalmazásával azonban már idejében elejét lehet venni a versenyt sértő magatartásoknak, és elkerülhető mind a versenyhatóság eljárása, mind pedig a bírósági versenyjogi peres eljárás.