A változtatás célja, hogy az
ügyfelek az adóügyeiket még kényelmesebben és gyorsabban tudják
intézni telefonon. A módosításnak köszönhetően egyszerűbbé
és átláthatóbbá vált a menürendszer, és akár a diszpécser
munkatárs is segít az ügyintézéshez szükséges menüpont
kiválasztásához.
További változás, hogy 2016. május 2-tól már az adózás rendjéről szóló 2003. évi XCII. törvény szerinti adózói minősítéssel kapcsolatban is kérhető konkrét felvilágosítás az ÜCC-ben. Ha a minősítéssel összefüggésben az adózónak esetleges észrevétele, kifogása van, akkor azt telefonon is megteheti.
Természetesen az ügyfelek az ÜCC eddigi „jól bevált” szolgáltatásai segítségével továbbra is intézhetik adóügyeiket személyes megjelenés nélkül: például telefonon javíthatják bevallásaikat, kérdezhetik le adófolyószámlájuk adatait vagy kezdeményezhetik az adóhatóságnál nyilvántartott adataik módosítását.
Az ÜCC elérhetősége
- belföldről: 06 (40) 20-21-22
- külföldről: +36 (1) 441-9600
Ügyfélfogadási idő:
- hétfőtől csütörtökig: 8:30–16:00
- pénteken: 8:30–13:30
Az ÜCC megújult menütérképe megtalálható a NAV honlapján.
Fontos, hogy az ÜCC használatához egyedi ügyfélazonosító-szám (PIN-kód) szükséges, amelyet a TEL nyomtatvány papír alapú vagy elektronikus (Ügyfélkapun keresztül történő) benyújtásával lehet kérni. A könnyű megjegyezhetőség érdekében az azonosítás céljára szolgáló PIN-kód 4 számjegyű és szabadon megváltoztatható. A már meglévő 8 jegyű ügyfélazonosító-számok módosítása is elérhető az ÜCC rendszer hívásával közvetlenül a hangos menüben.